تبلیغات
بدون سانسور


بدون سانسور
www.2044.mihanblog.com
نویسندگان
نظر سنجی
شبکه های اجتماعی برای شما :





یکی از مظلومیتهای حضرت رسول این است که معمولا به کیفیت شهادت ایشان توجه نمیشود. و معمولا میگویند رحلت حضرت رسول !!!

قصد داریم در رابطه با کیفیت شهادت و قاتلین آن حضرت صحبت کنیم:

کتابهای سیره و حدیث مرگ رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده اند و آن را با احادیث متواتر ذکر کرده اند از جمله:

ابن سعد میگوید در روایتی آمده است: پیامبر ص مسموم درگذشت و شصت و سه ساله بود. این قول ابن عبده است.

رسول خدا (ص) فرمود: هیچ کس از ما (اهل بیت) نیست مگر آنکه مسموم یا مقتول خواهد بود.

بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: اگر ۹ بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده اشت برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است به جهت اینکه خداوند او را پیامبر شهید قرار داده است.

روی ادامه مطلب کلیک کنید


شهادت یا رحلت حضرت رسول صلی الله علیه و آله ؟؟؟

 

وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَن یَنقَلِبْ عَلَىَ عَقِبَیْهِ فَلَن یَضُرَّ اللّهَ شَیْئًا وَسَیَجْزِی اللّهُ الشَّاكِرِینَ. آل عمران ایه ۱۴۴

محمد [ص‏] فقط فرستاده خداست‏؛ و پیش از او، فرستادگان دیگرى نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد و یا كشته شود، شما به عقب برمى‏گردید؟ [و اسلام را رها كرده به دوران جاهلیّت و كفر بازگشت خواهید نمود؟] و هر كس به عقب باز گردد، هرگز به خدا ضررى نمى‏زند؛ و خداوند بزودى شاكران [و استقامت‏كنندگان‏] را پاداش خواهد داد.

 

یکی از مظلومیتهای حضرت رسول این است که معمولا به کیفیت شهادت ایشان توجه نمیشود. و معمولا میگویند رحلت حضرت رسول !!!

 

قصد داریم در رابطه با کیفیت شهادت و قاتلین آن حضرت صحبت کنیم:

کتابهای سیره و حدیث مرگ رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده اند و آن را با احادیث متواتر ذکر کرده اند از جمله:

ابن سعد میگوید در روایتی آمده است: پیامبر ص مسموم درگذشت و شصت و سه ساله بود. این قول ابن عبده است. (۱)

 

شیخ مفید میگوید: او در مدینه روز دوشنبه دوشب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری درگذشت درحالیکه شصت و سه سال داشت. (۲)

 

علامه حلی شهادت رسول خدا را به وسیله سم ذکر میکند. (۳)

 

در کتاب جامع الرواه آمده است: پیامبر (ص) در مدینه مسموم درگذشت.(۴)

 

شیخ طوسی میگوید: رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری مسموم درگذشت. (۵)

 

بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: اگر ۹ بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده اشت برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است به جهت اینکه خداوند او را پیامبر شهید قرار داده است. (۶)

 

حاکم نیشابور کشته شدن رسول خدا را تایید کرده است. آنجا که میگوید: شعبی گفته است: بخدا قسم رسول خدا و ابوبکر با سم کشته شدند و عمر و عثمان و علی بن ابیطالب با شمشیر کشته شدند و حسن بن علی با سم و حسین بن علی با شمشیر کشته شد. (۷)

 

ابن مسعود کشته شدن پیامبر در سنه ۱۱ هجری تایید و تاکید کرده است. (۸)

 

رسول خدا (ص) فرمود: هیچ پیامبری یا وصی او نیست مگر آنکه شهید میشود. (۹)

 

 و همچنین فرمودند: هیچ کس از ما (اهل بیت) نیست مگر آنکه مسموم یا مقتول خواهد بود. (۱۰)

 

پس شهادت حضرت رسول توسط سم قطعی است. ولی چه کسی و در چه زمانی ایشان را به شهادت رسانده اند ؟؟؟

 


زمان شهادت حضرت رسول صلی الله علیه و آله

 

ظاهرا بیشترین فاصله ای را که بین فرمان حمله به شام به رهبری اسامه و شهادت حضرت رسول بیان شده است دو هفته است. (المغازی واقدی ج۱ص۱۲۶) به دلیل زیاد بودن روایات در این زمینه بنده به بیان مصادر کفایت میکنم: الطبقات الکبری ابن سعد جلد دوم و سیره ابن هشام و انساب الاشراف جلد اول و عیون الاثر جلد دوم.

در تمامی این مصادر فاصله ۱۲ الی ۱۴ روز فاصله بین دستور حمله به شام و شهادت بیان شده است. شهادت ایشان در سال ۱۱ هجری و در سن شصت و سه سالگی بوده است.

 

اولا:از آنجایی که حضرت رسول ص همانطور که گفتم از شهادت قریب الوقوع خودشان در غدیر خبر داده بودند.

ثانیا:فاصله زمانی زیادی بین غدیر و دستور حمله به شام به رهبری اسامه نبوده است.

ثالثا: سرزمین شام در فاصله دوری از مدینه قرار داشت.

رابعا: در غدیر علی علیه السلام به عنوان جانشین معرفی شده بود.

ابوبکر و عمر و دیگران اطرافیان از پیوستن به سپاه اسامه سر باز زدند تا بتوانند به طور سری به گونه ای که رسوا نشوند از دست پیامبر ص خلاص شوند و نقشه های شوم خود را در بعد از شهادت حضرت اجرا کنند.

 


عایشه و اطرافیان او قاتل حضرت رسول (ص)

 

روایت شده است: پس بیهوش شد و چون به هوش آمد زنها به او دارو خوراندند در حالی که او روزه دار بود. (الطبقات الکبری ج۲ص۲۳۵)

در دو روایت بخاری و مسلم از عایشه آمده است: ما به رسول خدا در هنگام بیماری اش دارو دادیم پس شروع کرد به اشاره کردن به ما که به من دارو ندهید.

گفتیم: (مسئله ای نیست) هر بیماری از دارو متنفر است. در بعضی روایات اینچنین آمده: (اهمیتی ندهید) کراهیت مریض از دواست!

اندکی بعد پیامبر فرمود: هرکس در خانه است در برابر چشم من باید دارو بخورد بجز عمویم عباس که در کنار شما حضور نداشت. (۱۱)

 

اولا: مگر اطاعت حضرت رسول در هر حالی طبق نص قرآن واجب نشده است ؟ مگر قرآن نفرموده: که پیامبر ص از روی هوی و هوس سخن نمیگوید ؟ پس چرا وقتی حضرت خواستند که به او دارو (سم) را ندهند عایشه اطاعت نکرد و بلکه خلاف دستور حضرت عمل کرد ؟ انگار عایشه نیز مانند عمر خیال کرده بود که پیامبر ص نعوذبالله هذیان میگوید !!! آیا رسول خدا ص فایده دارو را نمی دانست و آنها میدانستند ؟ و آیا پیامبر مصلحت خود را تشخیص نمیداد و آنها تشخیص میدادند ؟

 

ثانیا: جمله آخر حضرت (همه اهل خانه در برابر چشم من از این دارو بخورند) اشاره به این دارد حضرت میدانستند که آن دارو نبوده است بلکه سم بوده است که میخواستند توسط آن حضرت را بکشند. لهذا منظور حضرت اینچنین بوده است: اگر دارو بوده است از آن بخورید!!! ولی خودشان میدانستند که دارو نبود و از آن نخوردند.

 

در الطب النبوی ابن جوزی ج۱ص۶۶ میگوید: به او دوا خوراندند در حالیکه بیهوش بود و چون به هوش آمد فرمود: چه کسی با من چنین کرد. این کار زنهائی است که از آنجا آمده اند و با دست به سوی حبشه اشاره کرد. و در روایات صحیح آمده که عایشه و حفصه حبشی بودند.

 

این یک افشاگری از سوی رسول خداست که او را به روشی که زنان حبشیه به شوهرانشان سم میخوراندند مسموم کرده اند. سم حبشه نیز معروف و مشهور بوده است و بعضی از حبشیها متخصص در سحر و شعبده و انواع سم بوده اند.

 

عبدالصمد بن بشیر از امام صادق علیه السلام روایت کرده که آنحضرت فرمود: میدانید پیامبر ص درگذشت یا کشته شد همانطور که خدا میفرماید: (اگر او درگذرد یا کشته شود به جاهلیت باز میگردید.) او قبل از مرگ مسموم شد. آن دو زن (عایشه و حفصه) به او سم نوشاندند. (۱۲)

 

و در روایت دیگر آمده است: عایشه و حفصه به او سم نوشاندند. (۱۳)

 

و علامه مجلسی میگوید: احتمال داردکه هر دو سم در شهادت پیامبر مؤثر بوده اند.(۱۴)

 

منظور علامه از دو سم یکی سم خیبر است و دیگری سمی که در روزهای آخر حیاتش به او نوشاندند. سران رژیم غاصب (ابوبکر و عمر و دخترانشان و...) برای اینکه اسم آنها به عنوان قاتلین حضرت رسول در جامعه پخش نشود به دست و پا افتادند و صحنه را غبار آلود کردند و گفتند: درست است که رسول خدا مسموم شده اما این اثر سم خیبر در سال هفتم هجری بوده است که اینک او را از پای درآورده است!!! البته هیچ عاقلی چنین بهانه واهی را نمی پذیرد زیرا رسول خدا در سال ۱۱هجری کشته شده و حادثه خیبر در سال هفتم اتفاق افتاده است !!! از آن گذشته رسول خدا ص از مسمومیت طعام خیبر توسط جبرئیل آگاه شد و از آن نخورد. عایشه نیز از آن واقعه عبرت گرفت وخوردن سم را به اختیار خود پیامبر نگذاشت بلکه به زور آن را به حضرت خوراند. پس قطعا شهادت حضرت به خاطر آخرین سم که توسط عایشه به او خورانده شد و حضرت به خاطر ضعف نتوانستند مقاومت کنند و به شهادت رسیدند. 

 

---------------------------

اسناد:

۱-المجدد فی الانساب. محمد بن محمد علوی ص۶

۲-المقنعه شیخ مفید ص۴۵۶ و منتهی المطلب حلی ج۲ص۸۸۷

۳-منتهی المطلب حلی ج۲ ص۸۸۷

۴-جامع الرواه محمد علی اردبیلی ج۲ص۴۶۳

۵-تهذیب الاحکام ج۶ص۱ و بحار الانوار ج۲۲ص۵۱۴

۶-السیره النبویه ابن کثیر دمشقی ج۴ص۴۴۹

۷-المستدرک. ج۳ص۶۰

۸-السیره نبویه ابن کثیر ج۴ص۴۴۹ و البدایه و النهایه ج۶ص۳۱۷و۳۲۲

۹-بصائر الدرجات ص۱۴۸و بحارالانوار ج۱۷ص۴۰۵و ج۴۰ص۱۳۹

۱۰-کفایه الاثر-خراز قمی ص ۱۶۲ و وسائل الشیعه ج۱۴ص۲ و بحارالانوار ج۴۵ص۱ و من لایحضره الفقیه ج۴ص۱۷

۱۱-سنن البخاری ج۷ص۱۷ و ج۸ص۴۰ و سنن مسلم ج۷ ص ۲۴و۱۹۴- تاریخ طبری ج۲ص۴۳۸

۱۲-تفسیرالعیاشی ج۱ص۲۰۰ و بحارالانوار ج۲۲ص۵۱۶وج۲۸ص۲۱

۱۳-بحارالانوار ج۲۲ص۵۱۶

۱۴-بحارالانوار ج۲۲ص۵۱۶

 


 بر پیامبر (ص) چه گذشت؟

 

در ۲۵ صفر بود که حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه وآله که از شدت بیماری رنجور شده بودند، از اطرافیان طلب دوات و پوست نمودند تا بر آن چیزی نویسند

 

که پس از آن نوشتار، مردم گمراه نشوند: « آتونی بِدَواةٍ و قِرطاسٍ ، أکتُب لَکم کِتاباً لَن تَضلُّوا بَعدَه » که منافقی، از ترس نقش بر آب شدن آن چه سال ها در انتظارش بود،

 

گستاخانه و جاهلانه فریاد بر آورد: "انّ الرجل لَیَهجُِِر" . تا آن روز، تاریخ چنین فریاد زشتی را نشنیده بود.

 

به راستی که نمرودان وفرعونان سپید روی شدند از پس این فریاد و آن چه صاحبش پیش و پس از این مرتکب شد.

 

پس از آن عده ای در صدد برآمدند که جبران کنند و آن چه حضرتش خواسته بودند، مهیا گردانند که پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند:

 

" اَ وَ بَعدَ ماذا..." پس از چنین حرف وسخنی ؟ به راستی که دیگر کار از کار گذشته بود و اگر اکنون چیزی نوشته می شد نیز ، پس از پیامبر باز همان

 

سخن سخیف را می گفتند و عده ای شاهد دروغین نیز بر اثبات مدعای خود  می ساختند ـ چنان که در سایر امور ساختند ـ .

 

امان از اندوه حضرتش در آن لحظه. به راستی چه زجری می کشید رحمة للعالمین از تصور فردای پر بلا و پر آشوب امت خویش

 

که بی " کتاب " ونوشته ی او قطعا به " ضلالت " کشیده خواهند شد .

 

امان از دل پر دردش در مصیبت های روزهای پسین اهل بیتش. فاطمه و علی ـ علیهما السلام ـ برای ایشان نه تنها دختر و داماد و جان شیرین و عزیزتر از آنند،

 

که ناموس خداوندی و کلمه ی اعلای الاهی اند که او باید در میان خبیثانی چون اینان به تنهایی وبی پشتیبان وانهد و به سرای باقی رود.

 

کسانی که در حیات او و در محضر مستقیم او سخنانی این چنین به زبان می آورند و حرمتش را می شکنند، پس از او چه خواهند کرد؟

 

شهادت می دهم که تو مهربان ترین و پر اندوه ترین فرستاده ی خدایی. سلام پروردگار و برترین نعماتش برتو باد . 

 --------------------------------------------------------------------------------

 *صحیح مسلم 5/76 ، صحیح البخاری 1/54 ، مسند احمد 1/355 .

 

** با تفاوتهایی در الفاظ : صحیح البخاری 4/31 ، صحیح مسلم 2/16 ، مسند احمد 1/355 ، تاریخ طبری 3/193 ، کامل ابن اثیر 2-320 .

 

*** صحیح البخاری باب جوائز الوفد من کتاب الجهاد 2/120 و نیز 2/136 ، صحیح مسلم 5/75 ، مسند احمد تحقیق احمد شاکر حدیث 195 ،

 

طبقات ابن سعد 2/244 ط بیروت ، تاریخ طبری 3/193 .


 

آیا پیامبر اسلام (ص) مسموم از دنیا رفت ؟

 

دانشمندان مسلمان در باره این كه پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم چگونه از دنیا رفت ، دیدگاه‌های گوناگونی دارند ؛  بسیاری از علمای شیعه و سنی معتقدند كه آن حضرت را مسموم  كردند و همین سم در بدن آن حضرت اثر كرده و او را به شهادت رسانده است .

 

حاكم نیشابوری عالم معروف اهل سنت در كتاب معتبر المستدرك علی الصحیحین می‌نویسد :

 

ثنا داود بن یزید الأودی قال سمعت الشعبی یقول والله لقد سم رسول الله صلى الله علیه وآله وسم أبو بكر الصدیق وقتل عمر بن الخطاب صبرا وقتل عثمان بن عفان صبرا وقتل علی بن أبی طالب صبرا وسم الحسن بن علی وقتل الحسین ابن علی صبرا رضی الله عنهم فما نرجو بعدهم .

 

داود بن یزید گوید كه از شعبی شنیدم كه می گفت : به خدا قسم رسول خدا و ابوبکر با سمّ کشته شدند و عمر و عثمان و علی بن ابیطالب با شمشیر کشته شدند و حسن بن علی با سم و حسین بن علی با شمشیر کشته شد .

 

و نیز ابن كثیر دمشقی سلفی كه امروزه وهابیت برای سخن او ارزش ویژه‌ای قائل هستند به نقل از بیهقی می‌نویسد :

 

عن عبد الله بن مسعود ، قال : لئن أحلف تسعا أن رسول الله صلى الله علیه وسلم قتل قتلا أحب إلى من أن أحلف واحدة أنه لم یقتل ، وذلك أن الله اتخذه نبیا واتخذه شهیدا .

 

از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که می‌ گفت : اگر ۹ بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده اشت برایم محبوب‌تر است از این که یک بار قسم بخورم که او کشته نشده است ؛ زیرا خداوند او را پیامبر و شهید قرار داده است .

 

و از علمای شیعه ، مرحوم شیخ طوسی در كتاب تهذیب الأحكام می‌نویسد :

 

 محمد بن عبد الله... وقبض بالمدینة مسموما یوم الاثنین للیلتین بقیتا من صفر سنة عشرة من الهجرة .

محمد بن عبد الله  (صلی الله علیه وآله وسلم ) ... در روز دوشنبه 28 صفر سال دهم هجری در حالی از دنیا رفت كه مسموم شده بود .

 

و نیز مرحوم علامه حلی در كتاب المنتهی می‌نویسد :

 

محمد بن عبد الله ... وقبض بالمدینة مسموما یوم الاثنین للیلتین بقینا من صفر سنة عشرین من الهجرة .

 

اما این كه چه كسی و در چه زمانی آن حضرت را سمّ داده است ، همانند بسیار دیگر از زوایای زندگی آن حضرت برای ما روشن نیست .

 

محمد بن اسماعیل بخاری در صحیحش می‌نویسد :

 

قَالَ عُرْوَةُ قَالَتْ عَائِشَةُ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا كَانَ النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ فِی مَرَضِهِ الَّذِی مَاتَ فِیهِ یَا عَائِشَةُ مَا أَزَالُ أَجِدُ أَلَمَ الطَّعَامِ الَّذِی أَكَلْتُ بِخَیْبَرَ فَهَذَا أَوَانُ وَجَدْتُ انْقِطَاعَ أَبْهَرِی مِنْ ذَلِكَ السُّمِّ .

 

 عایشه گفته است كه رسول خدا در مریضی خود ( كه در آن از دنیا رفتند) می‌فرمودند تا كنون درد غذایی را كه در خیبر خوردم احساس می‌كردم و الآن زمانی است كه احساس كردم شریان‌های قلبم از آن پاره شده است .

 

شاید برخی بگویند كه چنین مطلبی بعید به نظر می‌رسد كه سمی بعد از چهار سال اثر كند ،  ضمن این كه پیامبر اسلام قبل از خوردن آن سم در جنگ خیبر از مسموم بودن گوشت گوسفند آگاه شد و از خوردن دست كشید ؛ چنانچه ابن كثیر دمشقی می‌نویسد :

 

در صحیح بخاری از ابن مسعود نقل شده است كه می‌گفت : "ما صدای تسبیح گفتن غذا را هنگامی كه رسول خدا از آن تناول می‌فرمود ، می‌شنیدیم" . یعنی در جلوی پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم . و گوشت سردست مسموم با حضرت سخن گفت و ایشان از سمی بودن خود مطلع كرد .

در نتیجه این كه چه كسی پیامبر را سمّ داده و این سمّ در چه زمانی بوده است ، برای ما به صورت دقیق روشن نیست .

و از طرف دیگر می بینیم كه محمد بن اسماعیل بخاری و مسلم و بسیاری دیگر از بزرگان اهل سنت نوشته‌اند :

 

قَالَتْ عَائِشَةُ لَدَدْنَاهُ فِی مَرَضِهِ فَجَعَلَ یُشِیرُ إِلَیْنَا أَنْ لَا تَلُدُّونِی فَقُلْنَا كَرَاهِیَةُ الْمَرِیضِ لِلدَّوَاءِ فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ أَلَمْ أَنْهَكُمْ أَنْ تَلُدُّونِی قُلْنَا كَرَاهِیَةَ الْمَرِیضِ لِلدَّوَاءِ فَقَالَ لَا یَبْقَى أَحَدٌ فِی الْبَیْتِ إِلَّا لُدَّ وَأَنَا أَنْظُرُ إِلَّا الْعَبَّاسَ فَإِنَّهُ لَمْ یَشْهَدْكُمْ .

ام المومنین عایشه گفته است در دهان رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم  در زمان مریضی ایشان به زور دوا ریختیم ، پس با اشاره به ما فهماندند كه به من دوا نخورانید ،‌ ما با خود گفتیم این از آن جهت است كه مریض از دوا بدش می‌آید و وقتی حضرت بهتر شد ، فرمودند : آیا من شما را از این كه به من دوا بخورانید نهی  نكردم ؟ پس فرمودند : باید در دهان هر كسی كه در این خانه است ،‌ در جلوی چشم من دوا ریخته شود ؛ غیر از عباس كه او شاهد ماجرا نبوده است .

 

نكته جالب توجه این است كه بخاری این حدیث را در كتاب دیات ، باب قصاص نقل كرده است

 

 ابن حجر عسقلانی در شرح این روایت می‌نویسد :

 ( قوله لددناه ) أی جعلنا فی جانب فمه دواه بغیر اختیاره وهذا هو اللدود .

 

این كه گفته : «لددنا» یعنی این كه ما در دهان آن حضرت بدون این كه اختیاری داشته باشد (بازور) دوا ریختیم

 

 در این جا چند سؤال از برادران اهل سنت داریم كه امید است پاسخ بدهند:

 

1 -  چرا عایشه و كسانی كه در آن‌جا حضور داشتند ، حرف پیامبر را گوش نكردند و علی رغم نهی آن حضرت ،  دارو را به زور در حلق آن حضرت ریختند ؟ مگر نه این كه قرآن كریم می‌فرماید :

 

وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا . الحشر / 7 .

 

هر دستورى كه رسول به شما داد اطاعت كنید و از هر گناهى نهیتان كرد آن را ترك كنید ، و از خدا بترسید كه خدا عقابى سخت دارد .

 

2 - چرا عایشه پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم را با دیگر مریض‌ها یكسان می‌بیند ؟ مگر نه این كه خداوند می فرماید :

وَ مَا یَنطِقُ عَنِ الهَْوَى‏ . إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ یُوحَى‏ . النجم / 3 و 4 .

 

 هرگز از روى هوى و هوس سخن نمى‏گوید و آنچه مى‏گوید چیزی جز وحیى كه به وى مى‏شود نیست .

 

چرا فكر كرد كه هر مریضی حتی پیامبر خوردن دوا را دوست ندارد؟

 

 آیا پیامبر اسلام به اندازه اطرافیان درك نمی كرد كه چه چیزی برای او خوب است و چه چیزی بد ؟ یا این كه اطرافیان می‌خواستند  با انجام این عمل ، همان سخن افرادی را تكرار كنند كه به هنگام درخواست قلم و كاغذ به پیامبر گرامی (ص) نسبت هذیان دادند ؟

 

و از همه عجیب‌تر این است كه نقل كرده‌اند : پیامبر اسلام بعد از این كه به هوش آمد ، دستور داد به همه آن‌ها كه به زور به حضرت دوا داده بودند ، از همان دوا بخورانند غیر از عمویش عباس ! چرا پیامبر اسلام همه را مجازات می‌كند ؟ مگر قرآن كریم نفرموده :

وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏ . الأنعام / 164 و الأسراء /15 و فاطر 18 و الزمر / 7 .

 هیچ گنهكارى بار گناه دیگرى را بر دوش نمى‏كشد .

با این تفصیل باید برای مظلومیت آقا رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم بیش از همه اشك ریخت كه در میان امت خود بیش از همه مظلوم بوده است .


 با عرض تسلیت ایام جانگداز جدایی از رسول (ص) خدمت تمامی برادران شیعه و سنی.

 

یکی از مسائلی که جدیدا بسیار باعث بحث و گفتگو شده است. قضیه رحلت پیامبر اکرم بوده است.

 

شیعیان قائل به شهادت و گروهی از برادران اهل سنت قائل به رحلت هستند.

 

اما مدارک موجود در کتب اهل سنت که نص بر شهادت حضرت رسول دارد:

 

 المستدرك - الحاكم النیسابوری - ج 3 - ص 59

 

ابو بكر أحمد بن محمد المروزی غیر مرة ثنا عبد الصمد بن الفضل البلخی ثنا مكی بن إبراهیم ثنا داود بنیزید الأودی قال سمعت الشعبی یقول والله لقد سم رسول الله صلى الله علیه وآله وسم أبو بكر الصدیق

 

(با این متن علاوه بر شهادت حضرت نبی. ثابت می شود جناب ابوبکر نیز به مرگ معمولی فوت نکرده است.)

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

البدایة والنهایة - ابن كثیر - ج 5 - ص 247

 

 أنبأنا الحاكم ، أنبأنا الأصم ، أنبأنا أحمد بن عبد الجبار ، عن أبی معاویة ، عن الأعمش ، عن عبد الله بن مرة ، عن أبی الأحوص ، عن عبد الله بن مسعود . قال : لئن أحلف تسعا أن رسول الله صلى الله علیه وسلم قتل قتلا أحب إلی من أن أحلف واحدة أنه لم یقتل ، وذلك أن الله اتخذه نبیا واتخذه شهیدا

 

ترجمه: (از جناب ابن مسعود روایت شده است: اگر 9بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده است. برایم بهتر از ان می باشد که یک بار قسم بخورم که او کشته نشده است. زیرا خدا او را پیامبر و شهید قرار داده است.

  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 السیرة النبویة - ابن كثیر - ج 4 - ص 449

 

وقال البیهقی : أنبأنا الحاكم ، أنبأنا الأصم ، أنبأنا أحمد بن عبد الجبار ، عن أبی معاویة عن الأعمش ، عن عبد الله بن مرة ، عن أبی الأحوص ، عن عبد الله بن مسعود ، قال : لئن أحلف تسعا أن رسول الله صلى الله علیه وسلم قتل قتلا أحب إلى من أن أحلف واحدة أنه لم یقتل ، وذلك أن الله اتخذه نبیا واتخذه شهیدا .

 

  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 سنن الدارمی - عبد الله بن بهرام الدارمی - ج 1 - ص 32 - 33

  أخبرنا ) جعفر بن عون انا محمد بن عمر اللیثی عن أبی سلمة قال كان رسول الله صلى الله علیه وسلم یأكل الهدیة ولا یقبل الصدقة فأهدت له امرأة من یهود خیبر شاة مصلیة ( 1 ) فتناول منها وتناول منها بشر بن البراء ثم رفع النبی صلى الله علیه وسلم یده ثم قال إن هذه تخبرنی انها مسمومة فمات بشر بن البراء فأرسل إلیها النبی صلى الله علیه وسلم ما حملك على ما صنعت فقالت إن كنت نبیا لم یضرك شئ وإن كنت ملكا أرحت الناس منك فقال فی مرضه ما زلت من الأكلة التی أكلت بخیبر فهذا أوان انقطاع أبهری

  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  صحیح البخاری - البخاری - ج 5 - ص 137

 وقال یونس عن الزهری قال عروة قالت عائشة رضی الله عنها كان النبی صلى الله علیه وسلم یقول فی مرضه الذی مات فیه یا عائشة ما أزال أجد ألم الطعام الذی أكلت بخیبر فهذا أوان وجدت انقطاع أبهری من ذلك السم

  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 السنن الكبرى - البیهقی - ج 10 - ص 11

 یقول فی مرضه الذی توفى فیه یا عائشة انى أجد ألم الطعام الذی أكلت بخیبر فهذا أوان انقطاع أبهری من ذلك السم

  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 فتح الباری - ابن حجر - ج 10 - ص 208

 كان النبی صلى الله علیه وسلم یقول فی مرضه الذی مات فیه یا عائشة ما أزال أجد ألم الطعام الذی أكلت بخیبر فهذا أوان انقطاع أبهری من ذلك السم

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 عمدة القاری - العینی - ج 18 - ص 60

 وقال یونس عن الزهری قال عروة قالت عائشة رضی الله عنها كان النبی صلى الله علیه وسلم یقول فی مرضه الذی مات فیه یا عائشة ما أزال أجد ألم الطعام الذی أكلت بخیبر فهذا أوان وجدت انقطاع أبهری من ذالك السم

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 تخریج الأحادیث والآثار - الزیلعی - ج 1 - ص 69

 روى الحاكم فی مستدركه فی كتاب وفاة النبی صلى الله علیه وسلم من حدیث عنبسة ثنا یونس عن الزهری عن عروة عن عائشة قالت كان النبی صلى الله علیه وسلم یقول فی مرضه الذی مات فیه یا عائشة ما زلت أجد ألم الطعام الذی أكلت بخیبر فهذا أوان وجدت انقطاع أبهری من ذلك السم

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 تغلیق التعلیق - ابن حجر - ج 4 - ص 162

 وقال یونس عن الزهری قال عروة قالت عائشة رضی الله عنها كان النبی صلى الله علیه وسلم یقول فی مرضه الذی مات فیه یا عائشة ما أزال أجد ألم الطعام الذی أكلت بخیبر فهذا أوان وجدت انقطاع أبهری من ذلك السم

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

كنز العمال - المتقی الهندی - ج 11 - ص 466

 یا عائشة ! ما أزال أجد ألم الطعام الذی أكلت بخیبر فهذا أوان وجدت انقطاع أبهری ( 1 ) من ذلك السم ( خ عن عائشة )

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 ( 1 ) أبهری : هو عرق فی الصلب أو فی الذراع أو بباطن القلب تنشعب

 

منه سائر الشرایین إذا نقطع مات صاحبه . یعنی أنه نقض علیه سم الشاة

 

المذكورة لیجمع إلى منصب النبوة مقام الشهادة ولا یفوته مكرمة اه‍

 

فیض القدیر للمناوی ( 5 / 448 ) ب .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

البدایة والنهایة- دار إحیاء التراث العربی

 

السیرة - دار المعرفة

 

سنن الدارمی- طبع بعنایة محمد أحمد دهمان

 

صحیح البخاری- دار الفكر

 

السنن الكبرى- دار الفكر

 

فتح الباری- دار المعرفة

 

عمدة القاری- دار إحیاء التراث العربی

 

تخریج الأحادیث والآثار- الریاض - دار ابن خزیمة

 

تغلیق التعلیق- المكتب الإسلامی ,‏دار عمار

 

كنز العمال- مؤسسة الرسالة



موضوعات اصلی وب سایت بدون سانسور




[ دوشنبه 9 دی 1392 ] [ 11:00 ق.ظ ] [ با مرام ]

درباره وبلاگ

چه کسی می گوید که گرانی شده است؟
دوره ارزانی است
دل ربودن ارزان
دل شکستن ارزان
دشمنی ها ارزان
تن عریان ارزان
آبرو قیمت یک تکه نان
ودروغ از همه چیز ارزانتر
قیمت عشق چقدر کم شده است
کمتر از آب روان
وچه تخفیف بزرگی خورده قیمت هر انسان !
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :